Full Protection for a Bright Future

Sharia-based protection with flexible contribution payment periods and longer coverage duration

iSALAAM

iSALAAM is a life insurance product with a short contribution payment period and coverage up to 99 years. It offers guaranteed benefits for health and death coverage for you.

For more detailed information about this product, please download the file below.

You can also contact Generali Care at the phone number 1500037 (business hours) or via email at care@generali.co.id. We will be happy to provide further explanations regarding the details of this product.

Advantages of iSALAAM

Benefits of iSALAAM

  1. Manfaat Meninggal Dunia
    1. Dalam Masa Asuransi sejak Tanggal Berlaku Polis dan Polis dalam Keadaan aktif, Peserta Meninggal Dunia dalam 2 (dua) tahun pertama Polis, maka:
      • Apabila Peserta Meninggal Dunia akibat Kecelakaan, Pengelola akan menyerahkan kepada Termaslahat sebesar 100% (seratus per seratus) manfaat Meninggal Dunia sebagaimana tercantum dalam Ikhtisar Polis.
      • Apabila Peserta Meninggal Dunia bukan akibat Kecelakaan, Pengelola akan mengembalikan 100% (seratus per seratus) total Kontribusi yang sudah dibayarkan oleh Pemegang Polis.

    2. Apabila Peserta Meninggal Dunia karena sebab apapun, dalam kurun waktu sejak Tahun Polis ketiga sampai dengan Tanggal Berakhir Polis, maka Pengelola akan menyerahkan kepada Termaslahat sebesar 100% (seratus per seratus) manfaat Meninggal Dunia sebagaimana tercantum dalam Ikhtisar Polis

    3. Apabila Peserta Meninggal Dunia bukan akibat Kecelakaan dan usia Peserta belum mencapai 4 (empat) tahun, maka Pengelola akan menyerahkan manfaat Meninggal Dunia sebagaimana tercantum dalam Ikhtisar Polis dengan faktor persentase sebagai berikut:

      Usia Peserta saat Meninggal Dunia
      Persentase dari manfaat Meninggal Dunia yang dibayar
      ≤ 1 tahun
      20%
      2 tahun
      40%
      3 tahun
      60%
      4 tahun
      80%
      > 4 tahun
      100%

  2. Manfaat Pembebasan Kontribusi
    1. Dalam Masa Asuransi sejak Tanggal Berlaku Polis, Polis dalam Keadaan aktif dan tidak ada kewajiban Pemegang Polis terhadap Pengelola, Pemegang Polis Meninggal Dunia dalam 2 (dua) tahun pertama Polis, maka:
      • Apabila Pemegang Polis Meninggal Dunia akibat Kecelakaan, Pengelola akan membayarkan Kontribusi sebagaimana dicantumkan dalam Ikhtisar Polis.
      • Apabila Pemegang Polis Meninggal Dunia bukan akibat Kecelakaan, tidak ada kewajiban apapun dari Pengelola.

    2. Apabila Pemegang Polis Meninggal Dunia karena sebab apapun dalam kurun waktu sejak Tahun Polis ketiga sampai dengan akhir periode pembayaran Kontribusi, maka Pengelola akan membayarkan Kontribusi sebagaimana tercantum dalam Ikhtisar Polis.

    3. Penyerahan manfaat akan dilakukan oleh Pengelola untuk jatuh tempo pembayaran Kontribusi berikutnya terhitung sejak Pemegang Polis Meninggal Dunia. Manfaat Pembebasan Kontribusi akan dilakukan setiap tanggal jatuh tempo pembayaran Kontribusi, dimulai setelah klaim manfaat pembebasan Kontribusi disetujui oleh Pengelola, sampai dengan berakhirnya Masa Pembayaran Kontribusi.

  3. Manfaat Berkah 99
    Healthy Living 99 adalah janji Pengelola untuk memberikan imbalan sejumlah dana dalam bentuk Manfaat Asuransi kepada Pemegang Polis pada ulang Tahun Polis pada saat Peserta mencapai usia 99 (sembilan puluh sembilan) tahun, dengan ketentuan dan persyaratan sebagai berikut:
    • Peserta masih hidup dan Polis dalam keadaan aktif pada saat penyerahan Healthy Living 99;
    • Tidak ada Kontribusi berkala yang tertunggak selama masa pembayaran Kontribusi;
    • Tidak pernah melakukan pemulihan Polis sebelum Healthy Living 99 diserahkan sesuai waktu yang telah ditentukan; 
    • Healthy Living 99 akan diberikan sebesar 100% (seratus per seratus) manfaat Meninggal Dunia sebagaimana tercantum dalam Ikhtisar Polis; 
    • Jika Pemegang Polis menaikkan atau menurunkan besaran manfaat Meninggal Dunia, maka Healthy Living 99 yang diberikan berdasarkan persentase manfaat Meninggal Dunia yang paling rendah sebelum pembayaran Healthy Living 99.


Sebagai gambaran bagaimana solusi iSALAAM, berikut ilustrasinya:

Bapak Andi berusia 35 tahun (terdaftar sebagai Pemegang Polis), bersama istrinya Nadya yang berusia 30 tahun (terdaftar sebagai Peserta) memiliki Polis iSALAAM dengan memilih pembayaran kontribusi secara bulanan sebesar Rp238.050,- selama 10 (sepuluh) tahun. Maka, Bapak Andi menerima Manfaat Meninggal Dunia sebesar Rp100 juta dan apabila usianya mencapai 99 tahun maka mendapat tambahan imbalan dana sebesar Manfaat Meninggal Dunia.

 

Ketentuan iSALAAM

Policyholder Entry Age 18 to 70 years old (nearest birthday)
Participant Entry Age 30 days to 65 years old (nearest birthday)
Contribution Payment Period Options 5, 10, 15, and 20 years.
Contribution Payment Method Options Annual/Semi-annual/Quarterly/Monthly
Policy Currency Rupiah
Contribution Payment Period Until the participant is 99 years old
Death Benefit Minimum: Rp25,000,000
Insurance Period Until the participant is 99 years old

Ketentuan iSALAAM

Insurance Benefit Exclusions

For the risk of Death not due to Accident, the Administrator will not provide Insurance Benefits due to one or more of the following conditions:

  1. Pre-existing Condition; or
  2. Suicide, whether sane or insane, committed by oneself and/or by another person under the instruction of someone with an interest in the Insurance; or
  3. War, including but not limited to invasion, rebellion, revolution, resistance against the government, military coup, participation in riots, strikes, civil commotion, while serving as a member of the armed forces or police, conducting military operations, restoring public order and security; or
  4. Intentionally engaging in or participating in a fight, including intervening in a fight, committing unlawful acts or crimes, terror or attempted crimes, whether active or passive, committed by the Policyholder, Participant, or Beneficiary; or
  5. Death penalty based on a court decision; or 
  6. Presence of Acquired Immune Deficiency Syndrome (AIDS), AIDS Related Complex, or Human Immunodeficiency Virus (HIV) infection in the Participant's body, except if HIV is contracted through a blood transfusion where the source of the infection is confirmed to be from a blood transfusion organization and that organization can trace the source of the HIV-infected blood.


For the risk of Death due to Accident, the Administrator will not provide Insurance Benefits due to one or more of the following conditions: 

  1. Pre-existing Condition; or
  2. Suicide, whether sane or insane, committed by oneself and/or by another person under the instruction of someone with an interest in the Insurance; or 
  3. War, state of war danger or emergency, whether declared or not, while serving as a member of the armed forces or police, conducting military operations, restoring public order and security; or 
  4. Engaging in and/or actively participating in demonstrations, strikes, riots, commotions, rebellions, coups, unlawful acts; or 
  5. As a passenger or crew member of an aircraft other than on a scheduled and licensed commercial flight; or 
  6. Misuse and/or any actions related to the use of alcohol, narcotics, anesthetics, prohibited substances, poisons, gas, nuclear radiation, and the like done intentionally, except if the substances are recommended based on a prescription issued by a doctor; or 
  7. Death penalty based on a court decision; or 
  8. Engaging in dangerous activities such as parachuting, diving, gliding, car racing, motorboat racing, motorcycle racing, and the like, bungee jumping, white water rafting, contact sports, rock climbing, caving, and other risky sports; or 
  9. War, disease, natural causes, treatment, or surgical operations whether directly or indirectly; or 
  10. Participant is on assignment in military or police service.

Form Registration

Please fill in the form below according to the information you want to know.

* All information below is mandatory.

For more detailed information about this product, please download the file below.

You can also contact Generali Care at the phone number 1500037 (business hours) or via email at care@generali.co.id. We will be happy to provide further explanations regarding the details of this product.